2014. április 13., vasárnap

Mentás tekercs

Kigondoltam mára egy süteményt...aztán, mivel már hajnalban kenyeret dagasztottam, hogy legyen reggelink, és még az ebéd sehol sem volt, úgy döntöttem, mást választok, valami gyorsabbat. Így aztán a piskóta tekercs mellett döntöttem...gyors is, finom is, de mégsem olyan hétköznapi ezzel a mentás töltelékkel...:-) 

Hozzávalók:

A piskótához:

4 tojás
4 ek cukor
3 ek liszt
Fél cs.sütőpor
1 ek holland kakaó

A krémhez:

1 cs.vaniliás pudingpor
3 ek cukor
3 dl tej
Fél kockamargarin
1 tk menta kivonat
15 g csokiforgács

A tetejére:

20 g étcsoki
20 g vaj
Csokis tortadara


Elkészítése:

A piskótához a tojásokat a cukorral habosra keverjük.( én nem választom szét a tojás fehérjét és a sárgáját...így egyszerűbb és így is gyönyörűséges lesz) óvatosan beleforgatjuk a sütőporral és a kakaóval elkevert lisztet.

Sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntjük, 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.

Amikor kivettük a sütőből, nedves konyharuhára tesszük, feltekerjük vele, majd kitekerjük és deszkán hűtjük.

Elkészítjük a krémet. A pudingot és a cukrot kevés tejjel csomómentesre keverjük, a maradék tejet felforraljuk, majd beleöntjük a pudingot. Sűrűre főzzük. Még forrón belekeverjük a margarint. Amikor kihűlt, belekeverjük a menta kivonatot és a csokiforgácsot. Megtöltjük vele a piskótát és feltekerjük.

A csokit a vajjal gőz fölött megolvasztjuk, rákenjük a tetejére, majd megszórjuk tortadarával.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése