2016. június 18., szombat

Magos rudacskák

Tőlem szokatlanul viszonylag régen sütöttem. Valahogy nem volt hozzá kedvem, meg aztán ötlet se volt, mit. Ma viszont sütni akartam...olyat, amit este is büntetlenül rágcsálhatok...kicsit félve kezdtem neki, mert még nem csináltam korábban, tartottam tőle, hogy a kukában landol....

Aztán, ahogy az első adag kisült, kitettem a teraszra hűlni... Mire elpakoltam a konyhába, a gyerekek elpusztították mindet....hatalmas sikere volt, hihetetlenül finom...😊



Hozzávalók:

150 g Norbi liszt
85 g zabpehely liszt
150 g reszelt sajt
250 g túró ( én most 180 g-ot tettem bele, ennyi volt itthon)
1 dl tejszín
1 tojássárgája
1 tk sütőpor
1 tk só
75 g vaj

Elkészítése:

A hozzávalókat egy tálba tesszük, kézzel kicsit összedolgozzuk, majd a robotgép dagasztó karjával keverjük, amíg egynemű lesz a tészta. Ekkor gombócot gyúrunk belőle, befóliázzuk és hűtőben pihentetjük néhány órát.

Ennek leteltével a sütőt 180 fokra kapcsoljuk. Lisztezett gyúródeszkán kisodorjuk a tésztát 2-3 mm vastagra, lekenjük tojással, megszórjuk magokkal, majd derelyevágóval 1 cm széles és kb 5 cm hosszú rudacskákat vágunk belőle.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk és 10 percet sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése