2016. július 22., péntek

Kakaós csiga fél óra alatt

....igen, ez lehetséges, és hálás köszönet Gabriellának a receptért, mert megmentette vele a napomat...Ma valahogy semmi nem akart összejönni. Botika beteg lett, a fél délelőttöt az orvosnál töltöttük. Az volt a terv, hogy a leves mellé összedobok egy mákos gubát, de mire hazaértünk, a kisboltban nemhogy szikkadt kifli, semmilyen nem volt. Jött a következő lehetőség, a palacsinta....de mogyorókrém is elfogyott...anélkül meg nem az igazi..Már 11 óra volt, én meg tanácstalanul álltam, mit is csináljak? Ekkor akadtam erre a receptre...szuper jó, nagyon szerettük. Kicsit persze változtattam rajta, mert túró is csak a fagyasztóban volt, és nem 25, hanem 30 deka, így beleraktam mind. A kakaós tölteléket is befűszereztem kicsit.😊



Hozzávalók:

30 dkg túró(25 volt eredetileg)
10 dkg cukor
50 ml tej
5 ek olaj
25 dkg liszt
Csipet só
Fél cs.sütőpor
2 ek margarin a kenéshez

A töltelékhez:

2 ek cukrozatlan kakaó
4 ek cukor
1 kk fahéj
Csipetnyi ánizs
Csipetnyi kardamom

Elkészítése:

Roborgéppel összekeverjük a túrót és a porcukrot, majd belecsorgatjuk a tejet és az olajat. Kézzel beledolgozzuk a sóval és a sütőporral összekevert lisztet. Gombóccá gyúrjuk. Lisztezett gyúródeszkán kb fél cm vastag téglalapot sodrunk belőle, lekenjük olvasztott margarinnal, és egyenletesen szétszórjuk rajta a tölteléket. Feltekerjük. Kb másfél cm vastag szeletekre vágjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a csiguszokat.

180 fokra előmelegített sütőben 10 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése