2021. szeptember 4., szombat

Joghurttorta karamell öntettel zila formában

 Tíz éve vágytam egy zila tortaformára, és idén ezt kértem névnapomra és szülinapomra a munkahelyemen. Most nem volt alkalom, ami tortát kívánt volna, viszont mindenképpen le akartam tesztelni. 😁 Így aztán nem bonyolítottam túl a dolgokat, joghurttortára esett a választásom. Kicsit bajban voltam az arányokkal, nem ismertem a formát, ezért megérzésre dolgoztam, és nem is volt sok maradék, két kis pohárdesszert lett még belőle. 





Hozzávalók:

7,5 dl natúr görög joghurt

10 ek cukor ízlés szerint lehet több is, de a karamell miatt nem akartam, hogy túl édes legyen

2 cs.zselatin

4 dl habtejszín

A karamellhez:

22 dkg vajkaramella

1,6 dl habtejszín

80 g vaj

A díszítéshez:

Svájci vajkrém

Tört sós mogyoró

Elkészítése:

A joghurtot, cukrot és a zselatint egy lábosban összekeverjük, és addig melegítjük, amíg a zselatin elolvad, majd összekeverjük a felvert habtejszínnel. Oliva olajjal kikent zila formába öntjük, hűtőben pihentetjük, amíg megdermed. Ez nálam kb 5 óra volt.

Ha megdermedt, ráfordítjuk egy torta kartonra, hogy az üregel felfelé legyenek, levesszük róla a formát, és megy vissza a hűtőbe, amíg elkészül a karamell öntet.

A tejszínt alacsony hőfokon melegíteni kezdjük az öntethez, beletesszük a karamellt. Amikor a karamell elolvadt, elkeverjük benne a vajat. Lehűtjük.

Ha kihűlt az öntet, megtöltjük vele az üregeket. Tetszés szerint díszítjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése