2015. augusztus 29., szombat

Lengyel királynő

5-6 évvel ezelőtt sütöttem utoljára ezt a sütit, és most eszembe jutott megint, így gyorsan el is készítettem....mondjuk, nem sokon múlt, hogy ne készüljön el teljesen, ugyanis, amikor kisült a két lap, kitettem a terasz asztalra. Botika kint játszott az udvaron. Aztán egyszer csak futott be, nagy boldogan újságolta, hogy milyen finom a süti...először arra gondoltam, a homokozóban "sütött" valamit, majd amikor ráébredtem, hogy a homokozót már elpakoltuk, rájöttem, hogy a frissen kisült süteménylapokat dézsmálta...:-)  Még időben megmenekítettem.:-)



Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg margarin
10 dkg cukor
1 cs. vaniliás cukor
1 cs. sütőpor
4 tojás sárgája

A tojáshabhoz:

4 tojás fehérje
20 dkg cukor
+
Kis üveg sárgabarack lekvár
20 dkg vágott dió

A krémhez:

2 cs. tejszín ízű puding
6 dl tej
20 dkg cukor
25 dkg margarin

Elkészítése:

A lisztet a margarinnal elmorzsoljuk, hozzáadjuk a cukrot, vaniliás cukrot, sütőport és a tojások sárgáját és összeállítjuk a tésztát. Két felé osztjuk.

A tojások fehérjéből és a 20 dkg cukorból kemény habot készítünk. Ezt is két felé osztjuk.

A lapot sütőpapíron gáztepsi nagyságúra nyújtjuk. Megkenjük a lekvár felével majd rákenjük a tojáshab felét, végül megszórjuk vágott dióval. 200 fokra előmelegített sütőben kb 10 perc alatt megsütjük. Mindkét lapot ugyanígy készítjük el.






A krémhez a pudingot a tejjel és a cukorral megfőzzük, amikor kihűlt, robotgéppel belekeverjük a margarint. A krémet a két lap közé kenjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése