2014. július 12., szombat

Házi fondant készítése lépésről lépésre

Nagy kedvenc nálam a fondant bevonat, amikor tortát készítek. Először azt hiszem öt éve kapott el a lendület, hogy majd én elkészítem, igaz, akkor más, korántsem ezt az egyszerű útját választottam. Miután egy teljes délutánom ráment, azt mondtam, soha többet...de, rátaláltam erre a receptre Kiskukta torta  oldalán, és túlzás nélkül állítom, hogy fél óra alatt elkészülök vele. Azóta ezzel a recepttel készítem a torta bevonóimat...szerintem vagyunk ezzel így páran. Nagyon szuper...:-) 



Hozzávalók:

1 ek zselatin
6 ek víz
1 ek margarin (én 2-t tettem bele)
2 ek méz
2 cs.porcukor (nem fog kelleni az összes, nekem 85 dkg-t vett fel)

Elkészítése:

Első lépésként jó alaposan átszitáljuk a porcukrot, mind a két zacskót egy tálba, majd kiveszünk belőle 15-20 dekányit egy kisebb tálba. A maradékba mélyedést készítünk.



A zselatint elkeverjük a vízzel, vízgőz fölött folyamatos kevergetés mellett megolvasztjuk a zselatint.




Amikor felolvadt, belekeverjük a mézt és a margarint. Addig kevergetjük, amíg teljesen elolvad a margarin.




Ráöntjük a porcukorra. Először kanállal keverjük, majd kézzel gyúrjuk szép simává. Szükség esetén apránként óvatosan adagolhatunk hozzá még porcukrot.




Torta bevonásához hagyjuk puhábbra, ha figurákat készítünk belőle, akkor tehetünk bele többet. Frissentartó fóliába becsomagoljuk, majd fedeles műanyag dobozban tároljuk felhasználásig szobahőmérsékleten.




Én most lecsíptem belőle egy kis darabot, amibe egy csepp piros ételfestéket kevertem, tettem hozzá még porcukrot, mert a folyadéktól ragacsos lett. Addig gyúrtam, amíg egyenletes piros színű lett. Kisodortam, szív alakú kiszúróval szivecskéket szúrtam ki belőle, amikbe beleszúrtam egy-egy fogvájót. Egy tálra tettem, hogy . Ez lesz a díszítés majd a jövő heti szülinapi tortán.:-) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése