2014. január 27., hétfő

Tigris kenyér

Mitől tigris kenyér a tigris kenyér? A máztól, amit sütés előtt rákenünk...:-) Most tehát nem egy kenyér receptet fogok közzé tenni, hanem a mázét, amitől brutál finom, ropogós kenyércsodát tehetünk az asztalra. Bármelyik kenyerünket lekenhetjük vele, én ma fehér sörös kenyeret tigrisítettem meg...:-) 

Egy ideje már szemezgettem ezzel a recepttel Limara oldalán, de valahogy sosem jutottam el odáig, hogy ki is próbáljam. Ennek valószínűleg az lehet az oka, hogy az eredeti recept rizslisztet ír, én pedig ezt nem tartok itthon, ezért halogattam.

Tegnap este azonban elhatároztam magam, ha törik, ha szakad, ma kipróbálom. Kaptam egy jó tippet a rizsliszt helyettesítésére (merthogy még mindig nem sikerült beszereznem...valószínűleg nem is fogom már, hiszen ragyogóan működik ez az alternatív megoldás is)

Szóval a rizslisztet helyettesíthetjük 4 evőkanál rizzsel, amit kávédarálóval ledarálunk, majd háromszor átszitáljuk, és máris használható.

Az általam készített kenyérkékhez fél adag mázat készítek, az is elég, ha 1 kg körüli kenyereket sütünk.

Hozzávalók:

65 ml meleg víz
1 dkg friss élesztő
Pici cukor
60 g rizsliszt (darált rizs)

Elkészítése:

A kenyértészta formázása után, amíg kel, akkor készítjük el a mázat. A hozzávalókat jól elkeverjük, hagyjuk állni. 45 perc kelesztés után szilikonos ecsettel rákenjük a mázt, bevágjuk a kenyeret pengével és további 15 percig pihentetjük. 

Ezúttal csak a jénai tetejét permetezzük le, mielőtt a 220 fokra előmelegített sütőbe tesszük. 60 percig sütjük.






3 megjegyzés:

  1. Ezt inkább párduc kenyérnek kellene nevezni, a tigris csíkos...De, ettől függetlenül nagyon ötletes :)

    VálaszTörlés
  2. Majd írd meg, hogy ízlett! Nekem az egyik kedvenc! 😁

    VálaszTörlés