2014. január 3., péntek

Karácsonyi tortáink

Igaz, kissé megkésve, de azért elkészült ez a bejegyzés is....:-) Merthogy azon túl, hogy van két "szülinaposunk" karácsonykor, akiknek torta jár, nekünk is készült egy...

A történet még nyáron kezdődött, amikor Dorci kitalálta, hogy az ő Gyulájának és Botika Sanyijának karácsonykor bizony szülinapja lesz, mivel mindkettőjük alvócimbijét a Jézuska hozta....és csináljak nekik tortát. Akkor még abban maradtunk, hogy muffint kapnak gyertyával, de aztán módosult a terv...:-)

Arra gondoltam, hogy itt a forró vizes piskóta recept, ami ugye elég kiadós, hatalmas adag, egy tortára rengeteg, viszont egy füst alatt elkészíthetem belőle a három torta tésztáját. Így időt és energiát is spóroltam karácsony Szentestéjén...:-)

Az egy gáztepsi méretű piskótából kivágtam két szívet, egy kockát, a sallangok pedig a szívtorták töltelékébe kerültek.

A mi tortánk végül kocka forma lett, a tölteléke pedig dobos torta krémje,recept ITT, annyiban módosítottam rajta, hogy véletlenül tejcsoki került bele...:-)

Lényegében semmi újdonságot nem csempésztem most bele, de ettől még igen finom lett...:-)

A házikedvencek tortáinak töltelékéhez pedig felhasználtam a maradék tésztát hozzákevertem 3 ek lekvárt 1 ek kakaót, 1 ek cukrot és egy kis rum aromát.

A bevonó pedig tortánként 1 tojás fehérje 7 dkg cukorral gőz fölött felverve...no meg persze egy kis ételszínező....Sanyi kéket, Gyula Úr pedig sárgát kapott...:-)  Dorka pedig boldogan fújta el a gyertyáikat....










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése