2014. január 7., kedd

Kiskalácsom, nagykalácsom

A gyerekek nagyon szeretik a fonott kalácsot, elég nagy tételben szoktuk venni. Felszeleteljük és lefagyasztjuk, aztán bármikor előkapható tízóraira, uzsira vagy akár reggelire is...

Már jó ideje foglalkoztat a hatos fonás, most úgy gondoltam, itt az ideje kipróbálnom...elkezdtem keresgélni a neten, hol találok fázisfotós megoldást..végül ITT találtam egy elég jól leírt és fotókkal is illusztrált folyamatot. Ez alapján fontam össze.

Nos, azt hiszem, még rám fér némi gyakorlás, ami a formázást illeti, ízre azonban kifogástalan.:-) 

Hozzávalók:

80 dkg liszt
4 dl tej
2 tojás sárgája
2 ek cukor
5 dkg élesztő
70 szem édesítő tabletta + fél dl tejben feloldani
1 dl olaj
1 vaniliás cukor
1 mk só

A tetejére:

Sütés előtt

Tojás fehérje
Tejföl

Sütés után

2 ek cukor
1 zacskó vaniliás cukor
1 ek víz

Elkészítése:

A langyos cukros tejben feloldjuk az élesztőt. A többi hozzávalóval összekeverjük és jó alaposan összedolgozzuk. 15-20 perc alatt szép hólyagosra dagasztjuk. (Kenyérsütő géppel rendelkezők előnyben...a miénk sajnos tönkre ment, így kézzel dagasztottam...)

Duplájára kelesztjük. Enyhén lisztezett gyúródeszkára borítjuk. 9 egyenlő darabra vágjuk. Szálakat sodrunk belőlük. Hármat összefonunk, a maradék hatot a fent említett módon fonjuk össze.  A tetejét tojás fehérjével, majd levés tejföllel kenjük le.

200 fokra előmelegített sütőben pirosra sütjük. A sütőből kivéve még forrón lekenjük cukorsziruppal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése