2014. január 31., péntek

Meggyes zuzmó

Még a hétvégén készült ez a sütemény...a hétvége nem múlhat el süti nélkül alapon elkezdtem hát kotorászni a régi receptek között, ott találtam rá. Még pici gyerekkoromból való, így aztán nem is emlékeztem már rá...első olvasás után úgy gondoltam, egy próbát mindenképp megér, mert nálunk mindenki nagyon szereti a meggyes sütiket....és pillanatok alatt el is fogyott...:-)


Hozzávalók:

A vajas piskótához:

4 tojás
20 dkg cukor
10 dkg olvasztott vaj
14 dkg liszt
1,5 cs.sütőpor

A krémhez:

4 dl tej
2 cs.vaniliás puding
20 dkg margarin
20 dkg cukor
2 cs. Vaniliás cukor
20 dkg magozott meggy
Rum aroma

Elkészítése:

A piskótához a tojások sárgáját a cukorral és az olvasztott vajjal habosra keverjük, hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet, majd a habbá vert tojásfehérjéket. 

Sütőpapírral bélelt kisméretű tepsibe öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb fél óra alatt aranybarnára sütjük. Tűpróba!!!

A krémhez a pudingport a cukorral elkeverjük, majd hozzáöntünk egy kicsi tejet. A maradékot felforraljuk és hozzáöntjük a pudingos masszát. Addig főzzük, ameddig besűrűsödik. Lehűtjük.

Amikor kihűlt, margarinnal és a vaniliás cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a rumaromában áztatott meggyet.

A tésztát ketté vágjuk és ezzel a krémmel töltjük meg. A tetejét porcukorral szórjuk le


4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a recept! S milyen kedves neve van:-) El fogom készíteni, szerintem hamarosan!

    VálaszTörlés
  2. Bátran ajánlom!!Remélem Nálatok is akkora siker lesz, mint nálunk volt!Kíváncsian várom...:-)

    VálaszTörlés
  3. Krisztina, már majd két hete készült el a süti, de csak most jutottam odáig, hogy közzétegyem. Nagyon finom süti lett, nálunk is hamar fogyott! Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ízlett, és Nálatok is sikere volt!:-)

      Törlés