2014. június 21., szombat

Meggyes mascarponés joghurttorta

Habkönnyű süteményre vágytam...mivel hármasban vagyunk a gyerekekkel, így sokat nem akartam készíteni, és bonyolultat sem, mert ilyenkor nem sok időm van a konyhában.

A körülményeket figyelembe véve úgy döntöttem, hogy a legkisebb, 18 cm-s kapcsos tortaformában készítem el. Olyat találtam ki, amit sütni sem kell. Így ha hiszitek, ha nem, fél óra alatt összedobtam.:-) 

Na jó, a dermedési időt nem beleszámolva, de az amúgy is holtidő...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

15 dkg darált háztartási keksz
8 dkg olvasztott vaj
2 ek sárgabarack lekvár

A krémhez:

2 dl habtejszín
10 dkg cukor
2 kis doboz sztracsatellás görög joghurt
25 dkg mascarpone
10 dkg magozott meggy
1 zacskó zselatin fix

A díszítéshez:

Félbe vágott babapiskóták
Szalag
Meggy

Elkészítése:

A kekszet az olvasztott vajjal és a lekvárral összegyúrjuk, belenyomkodjuk a tortaforma aljába. Amíg elkészül a krém, hűtőbe tesszük.

A tejszínt robotgéppel felverjük, a végén hozzáadjuk a cukrot, a joghurtot, és óvatosan belekeverjük a mascarponét. Mehet bele a meggy is, majd belekeverjük folyamatos kevergetés mellett a zselatin fixet.

Ráöntjük a kekszre, tetejét elsimítgatjuk, hűtőbe tesszük, amíg megdermed annyira, hogy leveheő alesz a tortaforma karimája.

Ekkor tányérra tesszük, félbevágott babapiskótával rakjuk körbe, szalaggal átkötjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése