2014. augusztus 13., szerda

Botika barackos ricottás "Barna" tortája

Mintha tegnap lett volna, hogy Botika első szülinapi tortáját sütöttem...azóta eltelt egy év, és már a második szülinapját ünnepeljük!:-)

Ezúttal is sok munkát fektettem bele, saját formával, saját recepttel készültem. A forma mi más is lehetne, mint Sanyi mellett a második legjobb cimbi, ő Barna...sütőpapírra lerajzoltam Barna fejét, úgy, hogy egy közepes méretű tepsibe beleférjen, kivágtam, és ez lett a sablon...izgatottan vártam a reakcióját, a kis arcát, az örömét, amikor meglátja! Nem tudom, melyikünk volt boldogabb?:-)

A két krém harmóniája valami fantasztikus volt! Nagy sikert aratott mindenki körében.

Hozzávalók:

A piskótához:

4 tojás
16 dkg cukor
16 dkg liszt
2 kk sütőpor
4 ek víz
4 ek olaj

A csokis piskótához:

4 tojás
16 dkg cukor
12 dkg liszt
4 dkg holland kakaó
2 kk sütőpor
4 ek víz
4 ek olaj

A krémhez:

2,5 dl habtejszín
10 dkg cukor
3 kis sztracsatellás görög joghurt
2 cs.vaniliás cukor
25 dkg ricotta
1 cs.zselatin fix ( ha nem kötne meg kellőképpen, lehet +1 cs.)

Az őszibarack zseléhez:

4 nagy őszibarack
10 dkg cukor
2 cs.vaniliás pudingpor
Szükség esetén 1 cs.zselatin fix

A bevonásához:


Kb 10 dkg margarinól+5 dkg cukorból vajkrém
3 cs. Marcipán massza
A színezéshez kakaópor

Elkészítése:

Hagymányos módon elkészítjük a két piskótalapot. Egy közepes méretű,sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokos sütőben kb 20 perc alatt megsütjük.

A krémek közül először a barackzselét készítjük el. A barackot meghámozzuk, botmixerrel pépesítjük. Hozzáadunk egy csomag pudingot és a cukrot, amivel felfőzzük. Amennyiben nem elég sűrű, mehet bele még egy zacskóval. Nem tudom, hogy vajon a nagy meleg miatt, vagy nagyon leveses volt a barack, de nekem kellett bele még egy zselatin fix is a tökéletes állag eléréséhez. Amíg hűl, és sűrűsödik, elkészítjük a ricottás krémet.

A tejszínt felhabosítjuk, hozzáadjuk a cukrot és a joghurtot, vaniliás cukrot, majd óvatosan belekeverjük a ricottát. Végül hozzákeverjük a zselatin fixet.

Amikor kenhetőek a krémek, kettévágjuk a megformázott tortalapokat. Az alsó lap egy kakaós lesz, erre kenjük a ricottás krém felét. Erre egy vaniliás tortalap kerül, amire ráhalmozzuk, majd egyenletesen szétoszlatjuk a barack zselét. A tetejére a másik vaniliás krémet helyezzük. Erre jön a maradék ricottás krém, végül a kakaós piskóta másik fele.

Mielőtt felkerül rá a marcipán, vékonyan lekenjük vajkrémmel, amihez a margarint picit megolvasztjuk. Csak annyira, hogy puha legyen, ne folyékony, és robotgéppel a cukorral felhabosítjuk.

Ha ezzel a krémmel vékonyan lekenjük, nem fog "izzadni" a tortán a marcipán.

Legvégül színezzük a marcipánt, én most barnát választottam, amihez kakaóport használtam. Porcukrozott deszkán kinyújtjuk és befedjük vele a tortát.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése