2014. augusztus 16., szombat

Sajtos croissant

Régóta szerettem volna már croissant sütni, de valahogy macerásnak és időigényesnek találtam, így mindig elnapoltam. Most azonban találtam ezt a receptet anyukám receptes füzetében, és ez egy nagyon könnyen gyorsan elkészíthető fajta...ez kell nekem! Gyorsan rá is röpültem, íme:

Hozzávalók:

80 dkg liszt
1 dl olaj
1,5 cs. élesztő
2 dl tej
3 tk só
Pici cukor

A kenéshez:

1 kockamargarin

A tetejére:

Tojàs
Reszelt sajt

Elkészítése:

Az élesztőt kb 2 dl langyos cukros tejben felfuttatjuk, hozzáadjuk a liszthez . Sóval,olajjal és kb 1-2 dl langyos vízzel bedagasztjuk. Puha, könnyen kezelhető tésztàt kapjunk.

10 perc pihentetés után hengert formálunk belőle, amelyet 10 egyenlő részre vágunk.A puha margarint összekeverjük kevés sóval.

A tészta cipócskáiból vékony pizza nagyságú lepényeket nyújtunk, ötöt egymásra helyezünk úgy, hogy fél margarint kenünk a lepények közè.

Nagy,kerek, kb 1 cm vastag tésztát nyújtunk. 16 cikkelyre vágjuk és felhajtogatjuk a kifliket.

Tojással megkenjük a kifliket, megszórjuk reszelt sajttal. Sütés előtt fél órát pihe tetjük. 200 fokos sütőben pirosra sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése