2015. május 17., vasárnap

Pilóta keksz házilag

Nagyon régóta készülrem már pilóta keksz sütésre, de valahogy mindig elmaradt. Bár, őszintén szólva most a nagy fogyókúrám közepette kissé nehezen álltam neki, attól féltem, kísértésbe esem, de megálltam...egy hős vagyok.

Az igazsághoz az is hozzá tartozik, hogy nem hétvégi süteménynek sütöttem, hanem a pici fiam névnapi sütinek viszi majd hétfőn a bölcsibe. 

Sokféle pilóta keksz recept van a neten, nehéz volt kiválasztani, melyiket próbáljam ki, mindegyikben találtam valami jót, végül erre esett a választáson. Ezúton is köszönöm.

Az itt leírt adag másfélszeresét készítettem el, amiből 38 db keksz lett.




Hozzávalók:


A tésztához:

35 dkg liszt
5 dkg kukorica liszt
25 dkg margarin
15 dkg cukor
1 cs.vaniliás cukor
1 tk.vanilia aroma
Csipet só
2 tojás sárgája
1,5 ek kakaópor

A krémhez:

10 dkg étcsoki
15 dkg vaj
4 ek cukor
1 dl tejszín
1 tk rum aroma

Elkészítése:

A krémet készítjük el először. Az összes hozzávalót nyeles serpenyőbe tesszükbele  a
vízgőz fölött egyneművé olvasztjuk. Félretesszük hűlni.

A liszteket összekeverjük, majd belemorzsoljuk a margarint, és mehet bele a kakaópor kivételével az összes alapanyag. 

Összeállítjuk a tésztát, majd két részre osztjuk. Az egyikbe beledolgozzuk a kakaóport. Mindkét gombócot fél órára hűtőbe tesszük.

A krémet közben néha megkeverjük, ha már langyos és kezd sűrűsödni, az is mehet a hűtőbe.

A tésztát lisztezett gyúródeszkán kb 4 mm vastagságúra sodorjuk, pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk. Sütipecséttel mintát is nyomhatunk bele, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. 180 fokra előmelegített sütőben 10 percet sütjük.

Ha kihűlt és a krém is kenhető állagúra sűrűsödött, egy csokis és egy vaniliás kekszet kb egy teáskanálnyi krémmel összeragasztunk.

Érdemes egy nappal korábban elkészíteni, hogy a krém megpuhítsa a kekszet.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése