2015. május 30., szombat

Sokmagvas svéd ropogós kenyér

Már egy ideje szemezgettem ezzel a recepttel  Mókuslekvár oldalán, ma végre eljutottam a kivitelezésig. Azt hittem minden hozzávaló van itthon, de tévedtem, így apróbb módosítással sütöttem meg. 1 dl napraforgómag helyett kb 20 ml-vel kellett gazdálkodnom, amit kipótoltam 80 ml darálatlan mákkal. Illetve saját ízlés szerint fűszerezem némi borssal és fokhagyma granulátummal.



Hozzávalók:

125 g teljes kiőrlésű rozsliszt
100 g tönkölybúza liszt
45 g zabpehely
1 dl lenmag
1 dl szezámmag
20 ml napraforgómag
80 ml darálatlan mák
1,5 tk só
1,t tk fokhagyma granulátum
1 tk őrölt fekete bors
1  dl olaj
2 dl víz

Elkészítése:

A száraz hozzávalókat egy műanyag tálban összekeverjük. Hozzáadjuk az olajat és a vizet, összekeverjük, majd 30 percet pihentetjük.

Két gombócot gyúrunk belőle. A gombócot sütőpapírra tesszük. A sütőpapír széleit visszahajtjuk, ráteszünk egy másik sütőpapírt és a két sütőpapír között kisodorjuk. Így, hogy a széleit visszahajtogattuk, nem lesz cakkos a kenyerünk széle.

25x25-ös négyzetet sodrunk belőle. A felső sütőpapírt levesszük róla, és derelyevágóval 5x5-ös négyzetekre vágjuk. Sütőpapírral együtt ráhúzzuk egy tepsire, majd 170 fokos sütőben 30 perc alatt megsütjük. A másik gombócot ugyanígy készítjük el.

Amikor kihűlt, jól záródó műanyag dobozba tesszük. Bár őszintén szólva az első tepsinek nem volt ideje kihűlni, melegében nekiestünk, és elpusztítottuk.

Közben azért készítettem pár fázisfotót:







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése