2018. január 27., szombat

Házi sajtos ropi

Dorka pizsipartira megy ma a barátnőjéhez, és arra gondoltam, sütök estére a lányoknak valami sós ropogtatni valót. Erre fellelkesülve kezdtem böngészni a neten, és feldobta Stahl Judit ropiját. Nagyon megtetszett, egyrészt azért, mert Stahl Judit receptjeiben még sosem csalódtam, másrészt, mert zabpehelylisztből készül, ami ugye azt jelenti, hogy jómagam is bűntetlenül nassolhatok belőle, így nem is keresgéltem tovább.... 😊 Nem bántam meg, egyszerűen, gyorsan elkészíthető és nagyon finom.


Hozzávalók:

10 dkg zabpehely
Pici szódabikarbóna
1 tk só
10 dkg reszelt trappista
10 dkg margarin

Elkészítése:

A zabpelyhet kávédarálóval ledaráljuk, tálba öntjük, elkeverjük benne alaposan a szódabikarbónát és a sót. Belereszeljük a sajtot, belekockázzuk a margarint és összegyúrjuk a tésztát. Kicsit ragadós lesz, úgyhogy alaposan lisztezett deszkán vékonyra sodorjuk, majd derelyevágóval 4-5 mm széles csíkokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a ropikat, és 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt ropogósra sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése