2018. szeptember 9., vasárnap

Négyes fonás

A gyerekek nagyon szeretik a fonott kalácsot, ezért nálunk viszonylag gyakran van. Főleg most, hogy elkezdődött a suli, és Dorkának minden nap tízórait és uzsonnát kell  csomagolni. Úgyhogy maratoni kalácsgyártásba kezdtem. Arra gondoltam, hogy sütök egy hétre valót, felszeletelem, majd beteszem a fagyasztóba, reggelente pedig előkapok belőle annyit, amennyire szüksége van napi szinten.

Jó ideje foglalkoztat a négyes-, illetve a hatos kalács fonás, de eddig valahogy mindig megragadtam a dolgok egyszerűbb végét, és végül maradtam a hármas fonásnál...

Egészen mostanáig, mert most úgy döntöttem, nekiállok a négyesnek, az egyszerűbb, és dokumentálom is, aztán, ha már jól megy, megtanulom a hatosat is...

Ezúttal nem is a recept, inkább a technika a lényeg, de most is az eddig bevált, kedvenc kalács receptünkből dolgoztam, ez nálunk a favorit.

A fonási technikát egy rövidke videon mutatom be, remélem segítség lesz azoknak, akik eddig még nem mertek belevágni...





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése