2020. november 1., vasárnap

Banánkenyér csokilencsével

 Vasárnapi desszerten gondolkodtam, kéne valami....de mi? Aztán eszembe jutott, hogy a múltkor vettem banánt és a gyerekek most valahogy nem repültek rá. Abból kéne sütni. Rákerestem banánkenyér receptekre, amit még ugye sosem sütöttem, így gondoltam ideje kipróbálni, nem bonyolult, gyors, és jónak tűnt. Nem tévedtem. Nagyon finom, szaftos, eteti magát.  Mindenkinek nagyon ízlett, biztosan nem utoljára sütöttem.





Hozzávalók:

250 g liszt

1 tk sütőpor

1 tk szódabikarbóna

1 tk só

110 g margarin

200 g cukor

2 tojás

3 banán

1 ek tej

ízlés szerint fahéj

100 g csokilencse

A tetejére :

100 g fehércsoki

Reszelt étcsoki


Elkészítése:

A lisztet, sót, sütőport és szódabikarbónát egy tálban összekeverjük. Egy másik tálban szétnyomkodjuk a banánt, hozzáadjuk a tejet és a fahéjat. Egy harmadik tálban a margarint a cukorral habosra keverjük, majd a tojásokat is hozzáadva alaposan elkeverjük. Beleöntjük a banános masszát, és addig keverjük tovább, amíg homogén lesz. Mehet bele a lisztkeverék. Ezt már fakanállal forgatjuk bele. Végül beleöntjük a csokilencsét.


Egy őzgerinc formát alaposan kivajazunk, megszórjuk zsemlemorzsával, és beleöntjük a masszát. 165 fokra előmelegített sütőben egy óra alatt megsütjük. Akkor vegyük ki a formából, ha kihűlt. Tetejére olvasztott fehércsokit kenünk, amit reszelt étcsokival szórunk meg.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése