2019. augusztus 8., csütörtök

Cream tart - meztelen torta

Kisfiam hét éves lett....erdei gyümölcsös tortára vágyott. Gondoltam, megpróbálkozom a meztelen tortával, régóta ki akartam próbálni, csak nem találtam hozzá receptet olyat, amit szerettem volna, így aztán megint csak saját elgondolás szerint készült. Hatalmas sikert aratott, mindenkinek nagyon ízlett. 😊

A torta elkészítése amúgy nagyon gyors, a lapok megformálásával bajlódtam egy kicsit, de ezt betudom annak, hogy első próbálkozás. 😊 7-es sablont készítettem sütőpapírból, a méretei: szélessége a tetején 27 cm, magassága 38 cm, szám szélessége 11 cm.



Hozzávalók:

A tésztához:

40 dkg liszt
24 dkg cukor
1 cs őrölt fahéj
1 ek méz
1 ek zsír
2 tojás
1/2 cs sütőpor
1 kk szódabikarbóna
1 dl tej

A krémhez:

50 dkg mascarpone
4 dl habtejszín
6 ek porcukor
Vanilia őrlemény

Sárgabarack lekvár

Díszítéshez:

áfonya
ribizli
eper
oreo keksz
menta levelek

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit összekeverjük, a tejet adjuk hozzá utoljára, és csak apránként, mert nem biztos, hogy kelleni fog bele mind. Két gombócra osztjuk, két lapot sütünk. Két sütőpapír között vékonyra sodorjuk a gombócokat. Lisztezzük gyakran közben, mert ragad. A sablont rátesszük, és körbevágjuk. Nem kell levenni a számot a sütőpapírról, hanem rögtön mehet a tepsibe. 

200 fokra előmelegített sütőben kb öt percet sütjük. Amíg hűlnek a lapok, elkészítjük a krémet. A tejszínhabot robotgéppel felverjük, félkemény állapotában hozzáadjuk a porcukrot, majd beleforgatjuk a mascarponét. Ezt már nem robotgéppel, mert akkor folyós lesz.

Az alsó lapot bőségesen megkenjük sárgabarack lekvárral, majd habzsákból rányomjuk a krém felét.  Rátesszük a második lapot, és arra jön a krém másik fele. A tetejét oreo keksszel és gyümölcsökkel díszítjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése