2020. április 24., péntek

Kovászos kenyér

Olyan régen sütöttem igazi kovászos kenyeret, többnyire gyökérkéket csináltam, valahogy az volt a kedvenc. De a gyerekek valami másra vágytak, így visszatértem. Karanténi énidőmben videokat néztem, tanácsokat hallgattam meg tapasztalt házipékektől, aztán nekiálltam. Most egy darabig úgy gondolom, megint meglesz a kedvenc mindennapink. 😁  Kicsit időigényes, de megéri!


Hozzávalók:

50 dkg KBL100 liszt
300 ml víz
10 dkg kovász
2 tk só

Elkészítése:

A 50 g kovászt sütés előtti második nap estéjén megetetjük 50 g liszttel és 50 g langyos vízzel. Konyhapulton hagyjuk, reggelre duplájára nő. A kenyérhez a lisztet és a vizet összekeverjük, átgyúrjuk, majd Konyharuhával letakarva egy órát pihentetjük. Ezután hozzádagasztjuk a kovászt, Majd a végén a sót is beleszórjuk, és addig dagasztjuk, amíg egyenletesen beledolgozzuk. Pihentetjük 30 percet. 

Kiolajozunk egy nagyobb tálat, amibe ezután beletesszük a tésztát és ebben fogjuk hajtogatni. Négyszer hajtogatjuk, a hajtogatások között pedig letakarva pihen konyhapulton 30-40 percet. Ezalatt az idő alatt Elkezd szépen növekedni.

Az utolsó hajtogatás után lisztezett gyúródeszkán veknit formázunk belőle, kelesztőtáltba konyharuhát teszünk, amint megszórunk liszttel, ebbe tesszük bele a megformázott veknit.

A tetejére visszahajtjuk a konyharuhát, teljesen letakarva azt, majd hűtőben pihentetjük. 16-18 órát. A hűtőzés nálam déltől másnap hajnalig tartott.

Ekkor lisztezett deszkára borítjuk, pengével bevágjuk az oldalát. A sütőt előmelegítjük 230 fokra úgy, hogy vele melegítjük a jénait is, amiben majd sütni fogjuk tetővel együtt.

Ha felmelegedett a sütő, a forró jénaiba tesszük a kenyeret és lefedve 45 percet sütjük. Ekkor kivesszük a jénaiból, visszavesszük a sütő hőfokát 210 fokra, és 15 percet rácson sütjük.

Sütőből kivéve rácson hűtjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése