2020. április 10., péntek

Sajtos rombuszok

Amióta itthon vagyunk 0-24-ben önkéntes karanténban, megint sokat sütök. Muszáj, mert a gyerekek állandóan éhesek, és igyekszem olyan ropogtatni valókat választani, amikre rá tudnak járni nap közben. Olyan nasit szerettem volna ezúttal sütni, amihez nem kell élesztő, se sütőpor, ami simán eláll akár napokig a konyhapulton, és később is ugyanolyan finom....hát, jelentem, ez nem fog elállni, nemhogy napokig, szerintem talán még a holnapot se éri meg, úgy nekiestek. Isteni finom, ropogós, hólyagos. Már meg is rendelték a következő adagot. 😁

Hozzávalók:

A tésztához:

45 dkg liszt
25 dkg margarin
2 tk só
10 dkg reszelt sajt(én füstölt mozzarellát és parenyicát használtam vegyesen)
3 ek tejföl, szükség szerint lehet több

A tetejére:

1 tojás
Reszelt sajt
Lenmag, szezámmag

Elkészítése:

A liszthez hozzáadjuk a sót, és elmorzsoljuk benne a margarint, majd mehet bele a sajt és a tejföl. Tejfölt annyit adjunk hozzá, hogy összeálljon a tészta, de ne legyen lágy,  nekem ehhez 3 evőkanál kellett. Figyelni kell, mennyit vesz fel a liszt.

Két gombócra osztjuk, lisztezett gyúródeszkán kb 2 mm vékonyra sodorjuk. Lekenjük tojással, reszelt sajtot szórunk rá, majd derelyevágóval tetszőleges méretű Rombuszokra vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk.  200 fokra kapcsoljuk a sütőt, amíg felfűt, pulton pihentetjük. Arany barnára sütjük Sütőtőn függően 12-15 perc alatt. 

4 nagy gáztepsivel lesz ebből az adagból. A felére reszelt sajtot szórtam, a másik felére lenmagot és szezámmagot.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése