2016. január 3., vasárnap

Leopárd kalács édesítőszerrel

Igazság szerint tegnap szerettem volna kiposztolni ezt a receptet, mert akkor készítettem először, és olyan viharos gyorsasággal elfogyott, hogy még megkóstolni sem tudtam, nemhogy fotózni...:-)

Az interneten keresgélve bukkantam egy oldalon az ötletre, ott leopárd kenyér szerepelt. Nagyon megtetszett az ötlet, de úgy gondoltam, én inkább kalácsként fogom megsütni a saját receptemmel. Édesítőszerrel készült, csak annyi cukor van benne, amennyi az élesztő felfuttatásához szükséges...a tetején a jégcukor opcionális....tettem rá, mert imádom, de elhagyható...



Hozzávalók:

A tésztához:

40 dkg liszt
240 ml tej
1 tojás sárgája
2,5 dkg élesztő
1 ek cukor
1 cs.vaniliás cukor
35 szem édesítő tabletta
50 ml étolaj
1/2 narancs reszelt héja

A kakaós gombóchoz:

3 g holland kakaó
1/2 kk fahéj
Löttyintésnyi tej
5 szem édesítő tabletta

A sötétebb kakaós gombóchoz:

15 g holland kakaó
1/2 kk kardamom
Löttyintésnyi tej
5 szem édesítő tabletta

A tetejére:

1 tojás fehérje a kenéshez
Jégcukor

Elkészítése:

2 dl langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, a maradék 20 ml- ben felolvasztjuk az édesítőszert, majd az összes hozzávalóval bedagasztjuk a tésztát, könnyű, laza állagúnak kell lennie. Elfelezzük a gombócot. Az egyik felét letakarva kelni, hagyjuk. A másikat pedig két egyenlő részre osztjuk. Az egyikbe 3 g kakaót dolgozunk bele, fahéjjal pici tejjel és az olvasztott édesítőszerrel. A másikba pedig a 15 g kakaót, kardamomot, pici tejjel és az édesítőszerrel. Mindhárom gombócot duplájára kelesztjük, majd mindegyiket 5 részre osztjuk. 

Püspökkenyér formát kivajazunk.

A világosbarna gombócból olyan hosszú hengert formázunk, mint a sütőforma. A sötétbarna gombócot hosszúkás formára sodorjuk, majd betekerjük vele a világosbarna hengert. A fehér tésztát is hosszúkásra nyújtjuk, és abba is beletekertjük a barna hengert.

A többi gombóccal is ugyanígy járunk el. Az így elkészült 5 hengereket a püspökkenyér formába tesszük. Pihentetjük 15 percet, majd a sütőt 180 fokra kapcsoljuk. 

A kalács tetejét lekrenjük tojás fehérjével, megszórjuk jégcukorral és kb 30-35 perc alatt megsütjük.

A folyamat képekben:













4 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós szép lett! Jó hogy részletekben mutatod talán egyszer rászánom magam és elkészítem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Éva! Nem olyan bonyolult ám, mint amilyennek tűnik, könnyen kezelhető a tészta.:-)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett! Egészségetekre!:-)

      Törlés