2016. október 2., vasárnap

Brazil csokis keksz

Már jó ideje szemezgettem ezzel a recepttel Stahl Judit oldalán, ahogy megláttam, tudtam, hogy ezt muszáj megsütnöm, csak valahogy mindig volt valami más. Most megint eszembe jutott.....és nem tévedtem....nagyon-nagyon finom, ropogós. A kávét és csokit kedvelőknek egész biztosan nagy kedvence lesz...érdemes kipróbálni.



Hozzávalók:

20 dkg tejcsoki
10 dkg étcsoki
2 ek babkávé
25 dkg liszt
2 dkg holland kakaó
1 tk szódabikarbóna
Csipet só
20 dkg cukor
25 dkg vaj

Elkészítése:

A tejcsokit gőz fölött megolvasztjuk, félretesszük hűlni. Az étcsokit fél körömnyi darabkákra vagdaljuk, a babkávét durvára daráljuk. Én épp csak beindítottam a kávédarálót egy pillanatra. Mozsárral is lehet, nekem kávédarálóval egyszerűbbnek tűnt.

A lisztbe belekeverjük a kakaót és a szódabikarbónát. A vajat a cukorral robotgéppel elkeverjük, majd fakanállal belekeverjük az olvasztott tejcsokit, végül a kakaós lisztes egyveleget.

Három gáztepsit kibélelünk sütőpapírral, majd teáskanállal diónyi halmokat sorakoztatunk egymástól kb 5 cm-re, hogy ne érjenek össze, ha sütés közben szétterülnek. 



180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Puha lesz még, amikor kivesszük a sütőből, neijedjünk meg. Várjuk meg, amíg  kihűl, ropogós lesz.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése