2016. október 15., szombat

Mákos pite

Talán már több bejegyzésben is említettem, mennyire szeretem a mákos sütiket. Pontosan ezért az én anyukám szeretett volna meglepni engem ezzel a sütivel, de valahogy sosem jött össze, hogy megsüsse, mire hazaérek. Előkerült a recept....először kicsit furcsállottam, hogy se cukor, se sütőpor nem kell a tésztába, azt hittem, elírt valamit...de nem, ez ilyen. És azt lehet mondani, hogy ez az eddigi legjobb mákos süti, amit sütöttem. Puha, omlós, úgy eteti magát, hogy abba se lehet hagyni....imádom.😊



Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg liszt
12 dkg zsír
2 ek tejföl
Csipet só


A töltelékhez:

20 dkg mák
20 dkg cukor
5 dkg búzadara
3 dl tej
2 tojás
2 ek vaniliás cukor

A tésza lekenéséhez:

Szilvalekvár

Elkészítése:

A mákot a cukorral elkeverjük, és ledaráljuk. A tejet felforraljuk, majd a búzadarát hozzáadva sűrűre főzzük. Hozzákeverjük s cukros mákot, hagyjuk kihűlni. Közben a tojások sárgáját a vaniliás cukorral habosra keverjük, beleforgatjuk a grízes mákot és a tojásfehérjék keményre vert habját.

A lisztbe beleszórunk egy csipetni sót, elmorzsoljuk benne a zsírt, majd a tejfölt is beletéve összegyúrjuk. Két gombócra osztjuk. Két sütőpapír között közepes tepsiméretre sodorjuk, majd sütőpapírral együtt a tepsibe tesszük az egyik lapot. Lekenjük szilvalekvárral. Ráöntjük a mákos tölteléket, annak a tetejére jön a második lap. A tetejét megböködjük villával. 

190 fokra előmelegített sütőben 30 percet sütjük. Tetejére porcukrot szórunk.


2 megjegyzés:

  1. Ebbe a sütibe minden benne van amit szeretek! Nagyon guszta és igen finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az a fajta süti, amit ha az ember elkezd enni, nem tudja abbahagyni...nálam kedvenc lesz, ez egészen biztos.😊

      Törlés