2014. május 4., vasárnap

Japán szelet

Története úgy kezdődött, hogy anyu találta a receptet a facebookon, és nagyon tetszett neki. Gondoltam, megsütöm anyák napjára...Elolvastam a receptet, de nagyon nem volt érthető számomra, mire is gondolt a recept írója, anyu se értette, így aztán kicsit megnyugodtam, hogy nem velem van a baj. Meg aztán a hat tojásos piskótát is sokalltam ehhez a mennyiséghez, ezért abból is lecsíptem egy kicsit...Szóval arra jutottam megint csak, hogy elkészítem a saját verziómat...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

4 tojás
4 ek cukor
3 ek liszt
Fél cs.sütőpor
1 ek kakaópor

A krémhez:

2 dl natúr joghurt
2 dl meggyes joghurt
10 dkg porcukor
33 dkg natúr krémsajt
1 cs. Dr Oetker zselatin fix

A tetejére:

25 dkg fagyasztott meggy
7 ek cukor (ízlés szerint lehet több-kevesebb)
Fahéj ízlés szerint
Rum aroma ízlés szerint
1 ek vaniliás pudingpor

Elkészítése:

Négy tojásból piskótát készítünk, sütőpapírral bélelt közepes méretű (20x30-as) tepsibe öntjük és 180 fokra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsütjük.

Ha kihűlt, lehúzzuk róla a sütőpapírt. Elkészítjük a krémet. A joghurtokat a cukorral elkeverjük, majd beleforgatjuk a krémsajtot és a zselatin fixet. Mivel a zselatin fix gyorsan köt, nem szükséges hűtőbe tenni, rákenhetjük rögtön a piskótára.

A fagyasztott meggyet egy serpenyőbe tesszük, megszórjuk pudinggal, ízesítjük cukorral, fahéjjal és rum aromával és alacsony lángon sűrűre főzzük. Rászórjuk a süti tetejére, villával márványosítjuk. 

Hűtőben hagyjuk állni pár órát, hogy rendesen megkössön, már, ha ellen tudunk állni a kísértésnek, mert igen nagyon finom...:-) 


3 megjegyzés:

  1. Nagyon izgalmas látvány! Finom is lehet.Szeretettel üdvözöllek, m int új olvasód. Várlak nálam: korsocska.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani! Üdvözöllek az olvasóim között, örülök, hogy itt vagy!:-)
      Klassz a blogod!:-)

      Törlés
  2. Nagyon szép lett a sütid!
    Játék van nálam is. Szeretettel várlak Téged és minden kedves olvasódat :)
    http://legyunkeszsegesek.blogspot.com/2015/06/jatek-cseresznyes-meggyes-sutemeny.html

    VálaszTörlés