2015. január 1., csütörtök

Újévi szerencsemalacok

Most készítettem először, megmondom őszintén, tartottam tőle, hogy kicsit pepecselős lesz, meg aztán azt sem tudtam, hogy álljak neki, mivel és mennyivel töltsem, de aztán amikor elkezdtem, és kis segítségem is akadt, pillanatok alatt összedobtuk.:-) 

Hatalmas sikere lett, így azt hiszem, ebből hagyományt teremtek.:-) 



Hozzávalók:

A tésztához:

1 cs. Fagyasztott leveles tészta ( 500 g)

A töltelékhez:

3 füstölt virsli
1 kis fej hagyma

A kenéshez:

1 tojás

Elkészítése:

A leveles tésztát kiolvasztjuk, vékonyra sodorjuk. 10 cm átmérőjű fánkszaggatóval kiszaggatjuk, figyeljünk rá, hogy párosan legyenek. Ebből a mennyiségű tésztából én 20 korongot tudtam szaggatni, így 10 malackám lett...lássuk hogyan:

Kicsi segítségeim


A virsliket karikára, a hagymát kockára vágjuk. Egy tészta korong közepére 4 virslikarikát teszünk. Ezt alaposan megszórjjk hagymával és a tetejére jön még 2 virslikarika. Beborítjuk egy tésztakoronggal, a szélét lenyomkodjuk és visszahajtjuk. A szaggatás során leeső tésztadarabkákból vágunk fület és orrot a malackáinknak, a szeme pedig borsból lett.

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket, lekenjük felvert tojással, és 200 fokos sütőben kb 30 perc alatt aranybarnára sütjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése