2015. április 5., vasárnap

Áfonyás keksz

Nem szerettem volna nagy sütést húsvétra,így a mézes krémes mellett egy édeset terveztem, ez pedig az áfonyás keksz volt. A recept maga hasonlít valamelyest a vaniliás kartikáéra, így, bár most próbáltam először, bátran vágtam bele.

Az eredeti receptre levendulás kekszként találtam rá Borbás Marcsi oldalán,de mivel nincs szárított levendulám, a kertben mpedig még csak két hónap múlva nyílik, így azt a variációt most elnapoltam...meg fogom sütni, egészen biztos.:-) 



Hozzávalók:

25 dkg margarin
12 dkg cukor
12 dkg kukorica liszt
25 dkg liszt
Csipet só
10 dkg aszalt vörösáfonya

Elkészítése:

A margarint összedaraboljuk, maja a cukorral keverőgéppel elkeverjük. Hozzáadjuk a liszteket, sót és végül az aprított vörösáfonyát.

Összegyúrjuk, majd hengert sodrunk belőle. Fóliába tekerjük és kb 1 órát pihentetjük hűtőben.
A hűtőből kivéve kitekerjük a fóliából és kb fél cm széles szeletekre vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk a szeleteket, majd 170 fokos sütőben 10 percet sütjük. Ne tévesszen meg senkit, hogy kinézetre félig nyers, amikor kivesszük a sütőből, valójában átsült, és amint kihűlt, finom puha és omlós lesz.

Amikor kihűlt, vaniliás porcukorba forgatjuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése