2013. december 10., kedd

Csokoládés rózsák

Most csináltam először ezt a sütit, és hihetetlenül népszerű lett, nagyon hamar el is fogyott. Mondjuk igaz, ami igaz, elég macerás az elkészítése, úgyhogy csak akkor álljunk neki, ha nagyon ráerünk. Én ebbe most belefutottam, nem számoltam vele, így kissé összecsaptam...





Hozzávalók:

40 dkg liszt
3 dl langyos cukros tej
2 ek cukor
3 dkg élesztő
Csipet só
1 citrom reszelt héja

A töltelékhez:

15 dkg olvasztott csokoládé

Elkészítése:


A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi tészta alapanyaghoz öntjük, és simára dagasztjuk. Konyharuhával letakarjuk, majd meleg helyennduplájára kelesztjük.

Lisztezett gyúródeszkára borítjuk és 12 gombócot formázunk belőle. A gombócokat egyenként vékonyra sodorjuk, és a felét lekenjük gőz fölött megolvasztott csokoládéval.


Félbehajtjuk, majd derelyevágóval két két vágást ejtünk rajta, arra figyeljünk, hogy ne vágjuk végig.



Ezzel három részre osztottuk a tésztát, egyenként feltekerjük őket.


Ezután kivajazott muffinforma üregeibe tesszük.



Lekenjük őket felvert tojással, majd 200 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt pirosra sütjük.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése