2013. december 11., szerda

Sütőtökös koszorú

...története ott kezdődött, hogy találtam a hátsó kisudvarban kettő sütőtököt. Mivel a gyerekek imádják, így gondoltam megsütöm nekik. Aztán amikor kész lett és megkóstoltam hatalmasat csalódtam...totál ízetlen volt...annyira, hogy már-már ehetetlen kategóriába sorolnám.

Maradt hát a nagy kérdés: mi legyen vele? Itt volt egy tepsi sütőtök, ebben a formában nem kell senkinek, kidobni pedig nem akartam. Rengeteg sok ötletet kaptam, mihez is kezdhetnék vele, végül Colours intheKitchen fűszeres sütőtöktortája mellett döntöttem. Ezúton is köszönet a receptért!:-) 

Hozzávalók:

450  g sütőtök
200 g margarin
300 g cukor
4 tojás
300 g liszt
1 tk sütőpor
2 tk szódabikarbóna
1 tk fahéj
1 tk gyömbér
1/2 tk szerecsendió
1 csapott tk só
6 kocka étcsoki darabolva
1 narancs reszeltt héja és leve


Elkészítése:

Az eredeti recept szerint főzni kéne a tököt, én sütöttem, végül is mindegy, a lényeg, hogy puha legyen és hűljön ki.

A vajat a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tököt és egyenként a tojásokat. Végig robotgéppel keverjük.

Külön összekeverjük a száraz alapanyagokat, majd óvatosan hozzáöntjük a tökös masszához. Végül mehet bele a darabkra tört csokoládé.

A koszorúformát kikenjük vajjal, megszórjuk zsemlemorzsával és beleöntjük a masszát.

180 fokra előmelegített sütőben kb egy óra alatt megsütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése