2013. október 2., szerda

Fahéjas palacsinta bodza öntettel

Tök egyszerű, és finom desszert, de valahogy mégsem lelkesedem a gondolattól, ha megszavazza a család, és sütni kell...valószínűleg a sütés lehet az oka...sokáig tart, unalmas ott állni mellette, nem beszélve arról, hogy az egész lakást belengi az olajszag...éppen emiatt ilyenkor száműzve vagyok a garázsba, és ott sütöm, de ez is csak addig működik, amíg nincs túl hideg...:-) 

Szóval lényeg a lényeg: nem túl gyakori desszert ez nálunk mindenki legnagyobb bánatára...:-) 

Hozzávalók:

30 dkg liszt
4 dl tej
4 dl szénsavas víz
Csipet só
1 tk cukor
1 cs.vaniliás cukor
1 tojás
50 ml olaj a sütéshez

Elkészítése:

A liszthez hozzáadjuk a sót, cukrot és a tojást, majd fokozatosan adjuk hozzá a tejet folyamatos kevergetés mellett, majd ugyanígy az ásványvizet is.

Forró olajozott palacsinta sütőben sütjük. Tölthető melegen, vagy hidegen, de meg akár üresen is nagyon finom. Ezúttal én fahéjas cukorral töltöttem, és bodzaöntettel tálaltam.

Az öntetet lekvárból állítjuk elő, mégpedig úgy, hogy 2 ek lekvárt felfőzünk 3 ek vízzel...palacsinta mellé valami óriási...a bodzalekvár elkészítését ITT írtam le...tudom, hogy most nincs már szezonja, de jövőre megint lesz...és akinek épp nincs otthon, más lekvárból is finom az öntet...:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése