2013. november 8., péntek

Fahéjas csiguszok

Láttam a napokban valami hasonló kelt tésztából készült gyönyörűséget az egyik blogon, de sajnos nem tudom melyiken, csak egy pillanatra akadt meg rajta a szemem...

A mai borsóleves mellé édes kelt tésztát terveztem, és erre gondoltam, csak sajnos már nem találtam...:-(  mogyorókrémmel volt töltve, arra emlékszem, de a receptig nem jutottam el, így aztán mentem a saját fejem utàn, sima édes kelt tésztából fahéjas verzióban készítettem el..Ha esetleg valaki ráismer, legyen szíves megosztani velem, szeretném az eredeti receptet is kipróbálni...köszi előre is!:-) 

Addig is, itt a saját verzióm...





Hozzávalók:

A tésztához:

50 dkg liszt
4 dl langyos tej
4 dkg élesztő
1 ek cukor
Csipet só
2 ek olaj

A töltelékhez:

25 dkg margarin
20 dkg cukor
2 tk fahéj

Elkészítése:

A cukrozott tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd a többi hozzávalóval együtt jól összedolgozzuk, és duplájára kelesztjük. Amikor megkelt, lisztezett gyúródeszkára borítjuk, és 4 cipóra osztjuk. 

Elkészítjük a tölteléket. A margarint picit megolvasztjuk, nem folyósra, épp csak annyira, hogy jól kenhető legyen. Jó alaposan elkeverjük benne a cukrot és a fahéjat.

A cipókat jó vékony téglalapra sodorjuk, megkenjük a töltelék negyedével, majd átlósan egymástól kb 3 cm távolságra csíkokat vágunk bele úgy, hogy a szélét ne vágjuk át.



A hosszabb oldala mentén feltekerjük.




Az így kapott hengert a végétől kiindulva csiga formára tekerjük. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük őlet, a tetejét lekenjük tojással, megszórjuk fahéjas cukorral.




200 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése