2013. november 4., hétfő

Sült sütőtök

Végre itt a sütőtök szezonja!!! A gyerekeim és jómagam legnagyobb örömére, bár túl sok nekünk felnőtteknek nem szokott jutni, de hát ugye azt is öröm nézni, ahogy ők ketten ráröpülnek!:-) 

Nagyon változatosan elkészíthető, bár az igazat megvallva mi leragadtunk a sima sütési változatánál, ennek leginkább az az oka, hogy nincs ideje megvárni az egyéb módon történő feldolgozását, de persze ami késik, nem múlik, szokták volt mondani...egyszer majd oda is eljutunk...:-) 

Addig is maradunk a sült változatánál...elkészítése rém egyszerű, nem igényel nagy tudást, ami a lényege, az a fűszerezés...én most ezt az egy tököcskét három féleképpen készítettem...



No, de kezdjük előről...először is, mossuk meg jól a tököt, majd daraboljuk fel méretétől függően...nekem most 9 darabka lett belőle. Magházát kaparjuk ki, de  a magokra vigyázzunk, mert arra még szükség lesz... 

Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztassuk fel a szeleteket.
Most következik az ízesítés...mivel a gyerekek miatt kissé
meg van kötve a kezem az ízesítést illetően, ők ugyanis 
édesen szeretik, így hármat simán csak cukrozok..




Korábban említettem, hogy a kikapart magokat tegyük el...
nos most elővesszük, és rászórjuk vissza a tökre...a sütés
alatt szépen azok is megsülnek, és valami isteni finom pirított
tökmag lesz a végeredmény...




Végül a harmadik ízesítés nálam ma a rozmaring volt....
a kertből szedtem 3 kisebb szálat, és nemes
egyszerűséggel a tök tetejére tettem...és már mehet is a sütőbe...:)






Emellett nagyon finom, és jól harmonizál a tökkel a kakukkfű, a fokhagyma és a bors is, én ma ezeket kihagytam, de érdemes megpróbálni, megéri...:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése