2013. november 28., csütörtök

Adventi mézeskalács füzér

Nyakunkon az advent, ilyenkor minden évben teletömtem a kis adventi meglepis zsebeket Dorkának különféle apróságokkal, amiknek úgy gondoltam örülne...igen ám, de idén duplan kéne mindezt megtennem, hiszen Boti már "nagyfiú" lett, nem maradhat ki...:-) 

Így aztán máson kezdtem el törni a fejem...mézeskalács füzért gyártok nekik, amiből minden nap megesznek egy kis kalácsot és így kerülnek majd napról napra közelebb a várva várt nagy naphoz...teljesen más a korábbi évekhez képest, hiszen magam készítem saját kezűleg mindent beleadva, hogy örömöt okozzak a gyerekeknek...:-)

A recept egyébként a mézeskalács fűszerkeverék zacskójan volt egykoron...azóta lecserelték, ami mostanában kapható a boltban, az mar nem ez...ez az igazi...puha és isteni finom. Ebből a mennyiségből hatalmas adag lesz, mégsem kell nagyon a tarolása miatt törni a fejünket...még sosem érte meg a karácsonyt...:-) 

Okozott némi fejtörést a kalácsok kidekorálása, mert a tojásfehérje nem jó megoldás, Boti pici szervezete meg nem bírja, így aztán maradtam a fehércsokis megoldásnál...de ha egyik így kapja, akkor már a másik is, elkerülvén ezzel a konfliktusokat...:-)

Aztán amikor elkészültek a megszámozott mézeskalácsok, kitettem őket a teraszra, és pechemre arra járt egy éhes kóbor macska......és igen....lecsapott rá....lenyúlt harom darabot...mázli, hogy volt tartalék vészhelyzetre...:-)




Hozzávalók:

35 dkg cukor
30 dkg rozsliszt
45 dkg búzaliszt
15 dkg méz
6 tojás
1 dkg szódabikarbóna
1 cs. Kotányi Mézessütemény fűszerkeverék

A díszítéshez:

10 dkg jó minőségű fehér csoki
2 ív celofán
1 cs.dekor szalag

Elkészítése:

5 tojást, a cukrot robotgéppel habosra keverjük, közben adagoljuk bele a fűszerkeveréket és apránként a langyosra melegített mézet. A rozslisztet, a búzalisztet és a szódabikarbónát összekeverjük és lassan a habos masszához adjuk. Az így kapott tészta elég ragacsos lesz, tegyük hűtőbe, és pár óra múlva már könnyebb lesz összegyúrni. Egy éjszakát hűtőben pihentetjük, másnap már nagyon könnyű lesz dolgozni vele.

Másnap lisztezett gyúródeszkán fél cm vastagra nyújtjuk és kisszaggatjuk tetszőleges formákra. Rányomkodjuk 1-24-ig a számokat, lekenjük tojással.





180°-ra előmelegített sütőben kisütjük.

Amikor kihűlt, gőz fölött felolvasztjuk a fehércsokit, süteménydíszítő tollba öntjük, és átírjuk vele a mézeskalácsokba nyomott számokat.





Várunk, amíg megdermed. En másnap folytattam a műveletsort a csomagolással.

A virágnagykerben vettem két ív celofánt és kb 20x20-as négyzetekre daraboltam. Egy ív pont elég volt egy füzérre. Dekor dróttal összetekertük, majd szalagra fűztük, és felkötöttük a konyhába...:-)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése