2013. november 30., szombat

Pöffeteg keksz

Nagyon sok helyen találkoztam ezzel a keksszel idén, és mindenki nagyon dícsérte, így aztán muszáj vol nekem is kipróbálnom, hogy felvegyem-e a karácsonyi süti listára.....

Rajta lesz, ebben biztos vagyok...hihetetlenül finom, és rém egyszerű és gyorsan elkészíthető. Ez az a süti, amiből egyből minimum a dupla adagot kell sütni...:-) 

Hozzávalók:

15 dkg liszt
6 dkg kakaópor
Fél csomag sütőpor
20 dkg cukor
Csipet só
1/4 tk gyömbér
1/4 tk vanilia őrlemény
2 tojás
6 dkg vaj
3 púpos ek porcukor

Elkészítése:

A száraz alapanyagokat a lisztet, sütőport, kakaót, cukrot, gyömbért, vaniliát és a sót jól összekeverjük, majd belemorzsoljuk a vajat, és hozzáadjuk a felvert tojást. Összegyúrjuk, majd fél órára hűtőbe tesszük.

Diónyi golyókat formázunk belőle, vastagon megforgatjuk porcukorban, majd sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk. Szellősen sorakoztassuk őket, mert meg fog duzzadni. 12 db-nál több ne kerüljön egy tepsibe.

200 fokra előmelegített sütőben 12 percet sütjük. Ez idő alatt felveszi a formáját és szepen elreped. Célszerű a tepsiben hűlni hagyni, mert először puha, kihűlés után valik ropogóssá...:-) 



4 megjegyzés:

  1. Anyus, ezt én is megsütöm, hallod!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha rám hallgatsz, egyből dupla adaggal indíts!!:-)

      Törlés
  2. Megsütöttem, istenien néz ki.. és az íze.... hát az valami mennyei... csak egyetlen baj van vele... nem lehet abba hagyni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek....azért is írtam, hogy dupla adagot kell sütni belőle...minimum...:-) Örülök, hogy ízlett!:-)

      Törlés