2014. március 1., szombat

Graham tigris kenyér

Mostanában minden kenyérkémet tigrisesítem, aminek a folyamatát korábban ITT leírtam.  Amit viszont ezúttal újítottam, az a grahamlisztből készült öregtészta volt. Gondolkodtam rajta, hogy a kenyérhez használt BL55 mellé teszek még kevés grahamet, de először így akartam kipróbálni...szuper lett, könnyű, lyukacsos belezettel...kipróbálom majd plusz grahammel is...:-)

Hozzávalók:

50 dkg BL55 liszt
25 dkg graham öregtészta
1,5 dkg élesztő
2 tk só
Csipet cukor
2 ek burgonyapehely
Csipet aszkorbinsav
60 ml tej
240 ml víz

Elkészítése:

A lisztbe belekeverjük a sót, aszkorbinsavat, burgonyapelyhet, majd belemorzsoljuk az élesztőt, rászórjuk a cukrot. Beleöntjük a langyos tejet és a langyos vizet, majd az öregtésztával együtt bedagasztjuk. Én kézzel dagasztok, és a víznél az utolsó 30 ml-t óvatosan, apránként óntöttem hozzá, lisztfüggő, mennyit vesz fel.

Pihentetjük konyharuhával letakarva 20 percet, majd még egyszer átgyúrjuk. Lisztezett gyúródeszkán formázzuk, majd sütőpapírral bélelt jénaiban kelesztjük egy órát. Kelesztési idő felénél elkészítjük a tigris mázat a fenti alapján, ekkora kenyérhez elég fél adag máz. Negyed óra múlva rákenjük a kenyérre, pengével bemetszük, hagyjuk még 15 percet pihenni, amíg a sütő felfűt 230 fokra.

A jénai tetejét vízzel lepermetezzük, fedő alatt 60 percet sütjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése