2014. március 29., szombat

Kukoricás tigris vekni

A mostanában kissé vedlősre sikeredett tigriskenyereim elgondolkodtattak, és arra a következtetésre jutottam, hogy változtatnom kell...mivel mifelénk nemigen látni rizslisztet az üzletekben, így a kukoricaliszt mellett döntöttem. De, ha már veszek kukoricalisztet, nemcsak a mázhoz fogom kipróbálni, hanem a kenyértésztába is teszek. Kérdés csak az volt, mennyit? Nem mertem sokat, mert nem akartam, hogy nehéz legyen a belezete, inkább csak kis mennyiséggel indítottam.:-)

Ráadásul, mivel minden héten két kenyérre elegendő öregtésztát készítek, és múlt héten csak egy kenyeret sütöttem, így most már 10 napos az öregtésztám...félsiker.....:-)

Hozzávalók:

50 dkg BL55 liszt
3 dkg kukoricaliszt
Csipet aszkorbinsav
2 tk só
30 dkg öregtészta
320 ml langyos víz
1,5 dkg friss élesztő

A mázhoz:

30 g kukoricaliszt
Csipet cukor
5 g friss élesztő
32 ml langyos víz

Elkészítése:

A lisztbe belekeverjük a kukoricalisztet, aszkorbinsavat és a sót. Belemorzsoljuk az élesztőt, hozzáadjuk az öregtésztát, végül a vizet és simára dagasztjuk a têsztát. A liszt minőségének függvényében változhat a szükséges víz mennyisége. Nem túl lágy, ruganyos tésztát kell kapjunk. Pihentetjük 20 percet, majd ismét átdolgozzuk. Lisztezett gyúródeszkára borítjuk, kinyomkodjuk belőle a levegőt és veknit formázunk belőle.

Jénai tetejébe vizet permetezünk, rátesszük a sütőpapírt, majd beletesszük a formázott veknit, ebben kelesztjük.

30 perc pihenőt követően elkészítjük a mázat. Hozzávalókat összekeverjük, 15 percet pihentetjük, majd szilikonos ecsettel rákenjük a veknire. Utána pengével bevágjuk a kenyeret. 15 percet pihentetjük, közben bekapcsoljuk a sütőt 220 fokra.

A jénai aljába is vizet permetezünk, ráborítjuk a tetejére, és így kerül majd a sütőbe, ahol 60 percig sütjük.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése