2014. március 28., péntek

Puncskocka kicsit másképp

Van a környékünkön egy cukrászda, ahol valami csodás puncskockát készítenek. Amióta egyszer régen megkóstoltam náluk, azóta imádom. Készítettem már itthon is, egy másik recept szerint, de most Flóra receptje felkeltette az érdeklődésemet...:-) köszönet a receptért! Szokásomhoz híven ezt is megvariáltam némiképp egy kis egres lekvárral, ez a savanykás lekvár kellemes pikáns ízt adott neki...finom lett...:-) bár kissé nagyra sikerültek azok a kockák, ezért ketté vágtam, így születtek a háromszögek...:-) 

Sajnos nem itthonra készítettem, hanem anyukám névnapi bulijára, így nekünk csak pár szelet maradt, épp, hogy meg tudtuk kóstolni...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

75 dkg liszt
Fél cs. sütőpor
25 dkg margarin
30 dkg cukor
1 cs.vaniliás cukor
2 tojás
2 dl tej

A töltelékhez:

1 tésztalap
2 dl tej
5 dkg porcukor
2 cs.vaniliás cukor
2 ek kakaó
2 ek kávé
2 tk rum aroma
6 dkg sárgabarack lekvár
5 dkg margarin

Fél üveg egres lekvár a töltelék tetejére

A tetejére:

20 dkg porcukor
1 kk rum aroma
40 ml meggybefőtt leve

Elkészítése:

A lisztben elkeverjük a sütőport, belemorzsoljuk a margarint, majd a többi hozzávalóval együtt összegyúrjuk a tésztát. 3 részre osztjuk. 3 gáztepsi méretű lapot sodrunk belőlük, amiket sütőpapírral bélelt tepsiben 180 fokos sütőben kb 15 perc alatt sütünk meg.

A két szebb tésztalapot félretesszük, a harmadikat egy nagyobb tálban szétmorzsoljuk, forró tejjel nyakon öntjük. A töltelék többi hozzávalójával együtt jól összekeverjük. Ezt a tölteléket a két lap közé töltjük. Az eredeti recept ugyan nem írta, de én megbolondítottam azzal, hogy a töltelék tetejére rákentem egy fél üvegnyi egres lekvárt. Ha nincs otthon, megteszi bármilyen pikáns savanykásabb lekvár is.

A mázhoz a cukrot a rum aromával, majd a meggylével összekeverjük, és a tészta tetejére kenjük. Amikor száradni kezd, bejelöljük a szeleteket. Ha már megszáradt a máz, a bejelölés mentén felszeleteljük a sütit.




2 megjegyzés: