2014. március 6., csütörtök

Keksztekercs

Nem tudom miért van ez, de ha nincs ebéd utánra desszert, hiányérzetem van, és addig túrom a szekrényt, qmíg nem bukkanok valami édességre...nem kell sok, csak mégis annyi, hogy édesen zárjuk az ebédet. Így voltam ezzel tegnap is, úgyhogy eldöntöttem, ha törik, ha szakad, ma készítek valamit. Kicsit zsúfoltak a napjaim, ezért nem csináltam belőle nagy ügyet...keksztekercs lett...tíz perc alatt kész lettem, és nyugodtan neki tudtam állni az egyéb feladataimnak...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

25 dkg darált háztartási keksz
10 dkg porcukor
2 ek holland kakaó
2 dkg olvasztott margarin
1 ek sárgabarack lekvár
1 dl kávé
Kevés tej, hogy könnyen gyúrhatóvá váljon...én 10 ml-t tettem bele

A krémhez:

10 dkg margarin
10 dkg porcukor
5 dkg kókuszreszelék
1 tk vanilia aroma

A tetejére:

Kókuszreszelék

Elkészítése:

A kekszet a cukorral és a kakaóval alaposan elkeverjük, majd hozzáadjuk a lekvárt, az olvasztott margarint, a kávét és annyi tejet, hogy jól gyúrható legyen. Én 10 ml-t használtam fel.

A krémhez a cukrot és a kókuszreszeléket összekeverjük, majd a puha margarint és a vanilia aromát is hozzáadjuk és robotgéppel elkeverjük.

Egy nagyobb darab alufóliát kiterítünk, megszórjuk kókuszreszelékkel. Rátesszük a közepére az összegyúrt tésztát és téglalap alakúra sodorjuk. Rákenjük a krémet, majd az alufólia segítségével a hosszabbik oldala mentén óvatosan feltekerjük.

Meg egyszer alaposan megszórjuk kókuszreszelékkel, betakarjuk az alufóliába és hűtőben pihentetjük pár órát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése