2013. szeptember 15., vasárnap

A vekni útja a formázástól a sütőig

A kenyérsütős bejegyzéseimben mindig csak azt írtam le, hogy veknit formázunk, de így részleteiben még nem mutattam be ennek a folyamatát, így úgy érzem időszerűvé vált pótolni ezt a hiányosságot....:-) 

Ebben a bejegyzésben most végigkísérjük a kenyerünk útját onnan, hogy a kenyérsütő végez a dagasztással egészen odáig, hogy kiveszem a sütőből...és mindezt tesszük egy graham kenyérrel, most ez a sláger nálunk...:-) 

Nem bonyolítom túl ezt sem, de igaz ez mindenre, amit csinálok...próbálom az egyszerűbb oldaláról megközelíteni a dolgokat...és úgy tűnik, így is működik...csodaszépen megkel, kiforr, ropogós és nagyon finom.:-) A szakavatott szemek felfedezhetnek rajta némi cserepedést is...ami az örök mumus...:-) 


No, de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük ott, hogy amikor a kenyérsütő befejezte a dagasztást, én nem kelesztem...egyből lisztezett gyúródeszkára borítom, kézzel kilapítgatom.


Ha ez megvan, azonnal formázom, mégpedig úgy, hogy fentről elkezdem tekerni úgy, hogy a két oldalát folyamatosan alágyűröm.


Egészen addig, amíg fel nem tekerem a teljes tésztát...ezzel kész is a vekni.



Ezután sütőpapírral bélelt jénaiba teszem, abba, amelyikben sülni fog...én itt kelesztem.


Konyharuhàval letakarva így pihen, egészen addig, amíg duplájára nő...ez kb 45 perc szobahőmérsékleten...


Ekkor gyújtom be a sütőt 230 fokra, és pengével bemetszem a tetejét, hogy amíg a sütő felfűt, legyen ideje szétnyílni...


Ez is sütő függvénye, de az enyém 15 perc alatt éri el ezt a hőfokot...mehet a sütőbe...:-) miután mind a jénai, mind a kenyér tetejét bepermeteztem vízzel. 50 percet sül tetővel, további 10 percet anélkül pirul.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése