2013. szeptember 11., szerda

A kovász élete az első naptól a sütésre való alkalmasságig

Kicsit félve álltam neki a kovásznevelgetés ezen formájának, de úgy gondoltam, esélyt adok neki, hátha sikerül. Ráültem hát a netre...első lépésként előkerestem egy literes dunsztos üveget, az oldalára savas filccel ráírtam a súlyát, hogy a későbbiekben mérni tudjam, mennyi kovász lakik benne

Több oldalon is láttam ezt a fajta megoldást, nem kell hozzá más az üvegen túl a kezdéshez, mint liszt és langyos 40 C° körüli víz...idő, türelem és kitartás...:-) 

1. nap

4 evőkanál BL 55 liszt
50 ml langyos, 40 C° víz

Összekeverjük, beletesszük a dunsztos üvegbe, letakarjuk, és szobahőmérsékleten állni hagyjuk.


2. nap

Nem csinálunk vele semmit, csak hagyjuk érni a tésztát.Már látható lehet az erjedés kezdete...:-) 


3.nap

2 evőkanál liszt
4 evőkanál víz

Elkezdjük etetni, először a vízzel, majd a liszttel keverjük el.

Etetés előtt


Etetés után




4.nap

2 evőkanál víz
2 evőkanál liszt

Savanykássá válik a kovász löttyünk. ismét etetünk, először a vízzel, majd a liszttel keverjük el.

Etetés előtt


Etetés után

5.nap

100 g víz
100 g liszt

Naponta etetjük ezzel a mennyiséggel, az etetés után hűtőben tároljuk. Ha sütünk belőle, először kivesszük belőle a szükséges mennyiséget, utána etetjük, és mehet vissza a hűtőbe.

Addig használható fel, amíg nem penészesedik be....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése