2013. szeptember 11., szerda

Csokoládés cukkini torta

A répatorta után olyan nagyon nem lepődtem meg, hogy cukkiniből is süthető sütemény, sőt.....az előbbit ismervén alig vártam már, hogy kipróbálhassam...

Az ember azt gondolná, hogy nincs benne krém, valószínűleg száraz, pedig dehogy, könnyű, szaftos, és nagyon finom...csak ajánlani tudom, észre sem vehető, hogy mi "bújik" el benne...:-)

Annyi észrevételem lenne hozzá, hogy az én ízlésem szerint több cukrot is bőven elbírna. Az étcsoki rajongók imádni fogják....

Hozzávalók:

30 dkg cukkini
20 dkg liszt
20 dkg cukor
3 tojás
15 dkg vaj
150 ml tej
2 evőkanál apróra darabolt mandula
2 teáskanál szódabikarbóna
4 evőkanál kakaópor
5 dkg reszelt csokoládé
3 teáskanál sütőpor
1 teáskanál só
1 teáskanál fahéj
Citrom reszelt héja

Elkészítése:


A tojást a cukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tejet és a puha vajat. Ezután jöhet bele az összes többi hozzávaló.

Az elkészült masszát kivajazott zsemlemorzsával megszórt 28 cm tortaformába öntjük, (én most kuglófformában sütöttem) 170 fokra előmelegített sütőben jól átsütjük, ez 45-60 perc is lehet sütőtől függően....tűpróba.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése