2013. szeptember 11., szerda

Karamellás sajttorta

Még nyár elején kaptam a receptet, hogy süssem meg, mert ez az a fajta torta, ami nekem nagyon fog ízleni...hát, hittem is, meg nem is, valahogy nagyon nem akaródzott nekiállni, mindig találtam valamit, amit inkább megsütöttem ez helyett...

Aztán egyszer csak kaptam belőle kóstolót...és ezzel egyidejűleg jött a pálfordulás...azért ettem belőle csak két szeletet, mert este 9 óra volt, és nem szerettem volna még nagyobb lelkiismeret-furdalással gyötörni magam...persze azért másnap bepótoltam...:-) 

Már akkor tudtam, hogy a következő sütemény, amit megsütök, ez lesz....és mivel anyukám tudta, mennyire tetszik nekem ez a torta, így ezt sütötte nekem szülinapomra, megelőzvén ezzel engem...:-)

A recept egy 28 cm-s tortaforma-mennyiség, a képen dupla adagból készült emeletes...a tejszínhab a karamellel csak grátisz...:-) mert anya csak egy van...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

30 dkg zabkeksz összetörve morzsássá
7 evőkanál vaj

A krémhez:

60 dkg mascapone
5 tojás
16-18 dkg cukor ízlés szerint
1 teáskanál vanilia aroma

A karamell szószhoz:

25 dkg cukor
Kicsi citromlé
Tejszín
4  evőkanál vaj

Elkészítése:

A vajat megolvasztjuk, hozzáöntjük a kekszdarához, összegyúrjuk, majd kibélelünk vele egy kapcsos tortaformát kb fél cm vastagon. 190 fokra előmelegített sütőbe tesszük, és 10 percig sütjük, majd hagyjuk kihűlni, hogy száraz legyen.

A sütőt visszavesszük 160 fokra. A mascarponét a cukorral géppel elkeverjük, majd hozzáadjuk egyenként a tojásokat és egy pici sót. Ráöntjük a masszát a kekszre.

A sütő aljára teszünk egy vizes párologtató edényt, és a tortát 160 fokon sütjük egy órát, majd a hőfokot csökkentjük 150 fokra és további egy órát sütjük. Megvárjuk, amíg kihűl, majd jöhet a máz...:-) 

A cukrot és a citromlevet melegítsük egy teflon edényben, amíg borostyán színű lesz, adjuk hozzá a tejszínt, folyamatosan kevergessük, amíg egyneművé válik. Végül mehet bele a vaj, ha felolvadt, kenhetjük a torta tetejére...:-)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése