2013. szeptember 11., szerda

Kovászos fehér kenyér

Ma reggel kissé fáradtan, és nyúzottan ugyan, de nekiálltam a kovászos kenyér sütéséhez, nem hagyott nyugodni....nagy kíváncsisággal és izgalommal neki kezdtem... a receptet Limara fehér kenyere alapján készítettem, nem minden hozzávaló volt itthon, úgyhogy ezt-azt kihagytam belőle.

Már reggel korán bepakoltam a hozzávalókat a gépbe dagasztani, és milyen jól tettem, merthogy amikor végigolvastam a receptet, akkor döbbentem csak rá, hogy ez bizony jó hosszú móka lesz...:-)

Úgyhogy akkor szabad csak nekiállni elkészíteni, ha tényleg kellőképpen ráérünk.:-) 

Hozzávalók:

300 ml víz
10 g élesztő
2 ek  étolaj
25 dkg kovász 
2 tk só
1 tk cukor
50 dkg BL 55 liszt /jobb híján/
Kevés olaj a kelesztő tál kikenéséhez

Elkészítése:

Betesszük a kenyérsütőbe a langyos cukros vizet, majd belemorzsoljuk az élesztőt. Ha megkelt, mehet bele az olaj, a kovász végül a sóval elkevert liszt. Bekapcsoljuk a gépet. Amikor bedagasztott, kelesztő tálba tesszük és addig kelesztjük, amíg duplájára kel. 20 perc után átforgatjuk kicsit.

Ha megkelt, lisztezett gyúródeszkán veknit formázunk belőle. Pengével bevagdossuk, pihentetjük, amíg a vágásnál szét nem nyílik.

Bekapcsoljuk a sütőt 230 fokra, beletesszük a jénait, hogy átforrósodjon, így nem kell lekenni, és nem ragad bele majd a kenyér.  Óvatosan beletesszük a kenyeret, bepermetezzük a jénai tetejét és a kenyeret is vízzel, és mehet a sütőbe.

50 percig sütjük, az utolsó 10 percre levesszük a tetőt, hogy szépen piruljon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése