2013. szeptember 11., szerda

Sanyi torta Botika első születésnapjára

A mű kész, az alkotó pihen....:-)

Izgalommal álltam neki az előkészületeknek, nem vagyok cukrász, így a bizonytalanság azért bennem van. Szerettem volna a tőlem telhető maximumot nyújtani, mert mint tudjuk, anya tervez, gyerek végez. Így volt ez már a legelső lépésnél, a fondant gyártásánál is...Botikát lefektettem aludni, de fél órát sem aludt...máskor ilyenkor 2-t szokott...így megnehezítette a dolgomat, de vettem az akadályt...:-)  

A fondant készítése előző napi művelet, mivel pihennie kell jópàr órát. Receptjét kiskukta torta blogjáról szereztem IDE  kattintva eléritek lépésről lépésre képekben. Nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető, örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra...:-)

Másnapra maradt maga a torta. Mivel nem kerek lesz, ezért sablont készítettem Sanyi fejéből, viszonylag nagy lett, gáztepsi méretű. Ha a sima tojásos piskótát választom, ahhoz elég sok tojás kellett volna, így a forró vizes piskóta mellett döntöttem, ez viszonylag költség kímélőbb megoldás.

Hozzávalók:

A piskótához:

6 tojás
30 dkg cukor
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
9 kanál forró víz

1. Krém:

25 dkg mascarpone
30 dkg fagyasztott málna
2 pohár málnás joghurt
1 tasak zselatin

2. Krém:

4 dl Hulala
10 dkg reszelt csokoládé
1 tasak zselatin fix

A tetejére:

Fondant

Elkészítése:

A tojást és a cukrot robotgéppel habosra verjük( nem választjuk szét a fehérjét és a sárgáját). Közben felteszünk vizet forrni. Ha felverődött a hab, belekanalazzuk a vizet, majd hozzáadjuk apránként óvatosan kevergetve a sütőporral elkevert lisztet. Sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntjük. 180 fokra előmelegített sütőben kb 20 perc alatt megsütjük. Megvárjuk, amíg kihűl. Azután először formára-, majd ketté vágjuk a tésztát.

Elkészítjük a krémeket. Először a málnásat. A hozzávalókat a zselatin kivételével fakanállal elkeverjük, majd hozzáadjuk a gőz fölött pár kanál vízben feloldott zselatint. Az így kapott krémet a piskótára kenjük.

Felverjük a Hulalát, amikor majdnem kész, beleszórjuk a reszelt csokit, a legvégén a zselatin fixet. Rákenjük a málnás krémre. Végül mehet rá a piskóta teteje. Hűtőben hagyjuk dermedni egy rövid időre.

Eközben elővesszük a már korábban elkészített fondant, szükség szerint színezzük, formára vágjuk, és bevonjuk vele a tortát. Ezt is kiskukta torta blogjában olvasottak alapján készítettem el.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése