2013. szeptember 11., szerda

Békebeli sós kifli

Amióta elkezdtem foglalkozni a kovászolással és a kenyér gyártással, szinte nem is veszünk kenyeret...azonban, a változatosság gyönyörködtet alapon azon is gondolkodtam már egy ideje, hogy ki kéne próbálni a kiflit is...

Ma főznöm nem kellett, maradt elég kaja tegnapról, és este még úgy tűnt, kenyérsütést is napolhatjuk...délelőtt már másképp láttam a dolgot, mire mindenki megreggelizett...így arra a következtetésre jutottam, hogy kenyeret már nem sütök, viszont itt a remek alkalom kipróbálni a kiflit...

Találtam egy receptet, amit úgy gondoltam, érdemes kipróbálni, az eredeti tehát innen származik. Egy adagot nem mertem bereckírozni, arra az esetre, ha nem sikerülne, úgyhogy fél adagból dolgoztam.

Hozzávalók:

150 ml tej
30 ml olaj
13 g élesztő
1 tk cukor
10 dkg rétesliszr
20 dkg BL55 liszt
2 tk só

Elkészítése:

A hozzávalókat a szokásos sorrendben /először folyékony, aztán szilárd/ kenyérsütő gépbe pakoljuk, bedagasztjuk a tésztàt.

Kelesztőtálban duplájára kelesztjük. Eddig nem volt benne újdonság egy kenyérhez képest...ha megkelt, 6 gombócot formázunk belőle. Mindegyik gombócot gyúródeszkán kör formára sodorjuk.

A sodrófát a kör alsó részéhez tesszük, és felülről jó szorosan elkezdjük feltekerni. Széltében kissé megnyújtjuk. A kör közepéig tekerjük fel így, majd a kör alját a közepénél kicsit nyújtsuk meg, hogy elvékonyodjon a tészta. Így tekerjük fel végig a kört.

Ugyanígy járjunk el a másik 5 gombócnál is.

Az így kapott kifliket pihentetjük 40 percig, majd ezután egy nagyobb lábosban forraljunk vizet egy kis kanál cukorral, és mártsuk bele egyenként a kifliket. Számoljunk el 6- ig, addig legyenek víz alatt a kiflik. Meg fognak duzzadni a meleg víztől, ezután a térfogatuk már nem emelkedik.

Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, megsózzuk a tetejét, esetleg szezámmagot, köményt, vagy mákot is szórhatunk rá.

200 fokra előmelegített légkeveréses sütőben 20 perc alatt készre sütjük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése