2013. szeptember 11., szerda

Csokoládé torta

Alkalom volt nálunk...nem is egy...mindjárt három....három gyermek, három szülinap szépen sorban...így elérkezett az idő egy közös ünneplésre. Igaz, hogy mindhárom lurkó megkapta a saját maga tortáját, de így együtt még nem, így arra gondoltam, hogy kapnak közösen egy kis zsúrtortát.

És hogy kicsit viccelődjünk is...106-os számgyertya lett rajta...Hogy is van ez? Van egy egy évesünk, egy tíz és egy hat...:-) 

Maradt még Sanyi tortából fondant, így adta magát, hogy azzal borítom be, krémnek pedig a dobos torta krémjét gondoltam ki...Dísznek pedig a gyerekekhez illő figurát gyúrtam a tetejére fondant-ból...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

3 egész tojás
3 evőkanál cukor
2 evőkanánál liszt
Fél zacskó sütőpor
1 evőkanál kakaó

Ez a mennyiség egy zsúrtortára elég, kettőt csináltam belőle.

A krémhez:

100 g étcsokoládé
6 tojás
150 g cukor
200 g vaj ( nem margarin)
1 zacskó vaniliás cukor

A bevonathoz:

Fondan
Porcukor
Kevés margarin
Piros ételfesték

Elkészítése:

2 db 3 tojásos piskótát sütünk. Mivel nekem egy zsúrtorta méretű kapcsos formám van, így kétszer álltam neki. Megvárjuk, amíg kihűl.

Elkészítjük a krémet. A reszelt csokit, tojásokat és a cukrot jól összekeverjük, gőz fölött besűrűsítjük állandó kevergetés mellett. Megvárjuk, amíg kihűl, néha keverünk rajta egyet-kettőt. Ha kihűlt, hozzáadjuk a vajat, és robotgéppel habosra keverjük.

A közben kihűlt piskóta lapokat ketté vágjuk, megtöltjük krémmel. Egy nagyon picit hagyjunk a tetejére meg az oldalára, hogy odaragadjon a fondant.

Mivel nem friss készítésű volt a fondant, így margarinos kézzel átgyúrtam, majd porcukorral megszórt deszkán kisodortam, és bevontam vele a tortát, a kékhez tettem piros ételfestéket, és így kaptam ezt a csodaszép orgona lila színt a díszítéshez.





Íme egy szelet tömör gyönyör....viharos sikert aratott, szinte rekord idő alatt elpusztítottuk...:-) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése