2013. szeptember 26., csütörtök

Az igazi fehér kenyér

Mostanában már szinte naponta sütök kenyeret, próbálom finomítgatni a mama féle alapreceptet, mert hát akármilyent is próbáltam, mindig oda jutottam, hogy  a mamáé a legjobb, abból kell kiindulni, és azt variálni ezzel-azzal, de az arányokra és az összetevőkre nagyon kell ügyelni, hogy azon ne változtassunk...:-) 

Igazából maga a kenyér nagyon finom, már-már tökéletesnek mondható, de magamat ismerve addig úgysem nyugszom, amíg teljesen tökéletes nem lesz.

Így aztán az összetevőkön csak annyit változtattam, hogy a 270 ml langyos vízet megosztottam, 70 ml langyos tejre és 200 ml langyos vízre. A többi hozzávalón és az elkészítés módján nem változtattam.

Hozzávalók:

50 dkg BL55 liszt
25 dkg kovász
1 dkg élesztő
70 ml langyos tej
200 ml langyos víz
2 tk só

Elkészítése:

A lisztet kimérjük, belekeverjük a kovászt és az élesztőt és 5-6 órát pihentetjük szobahőmérsékleten konyharuhával letakarva.

5-6 órával később kenyérsütő géppel bedagasztjuk a tésztát, majd veknit formázunk belőle, és sütőpapírral bélelt jénaiban kelesztjük. 30 perc után pengével bevágjuk a tetejét, és pihentetjük további 30 percet.

A jénai és a kenyér tetejét is lepermetezzük vízzel, 230 fokra felmelegített sütőben sütjük 1 órát. Sütőből kivéve lepermetezzük vízzel, rácsra téve hűtjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése