2013. szeptember 28., szombat

Pirított hagymás császárzsemle

A császárzsemle - kérdés is már egy jó ideje piszkálja a fantáziámat, csak valahogy mindig úgy gondoltam, hogy nehéz megformázni, így inkább halogattam, arról nem beszélve, hogy az sem árt, ha van hozzá egy jó recept...

Aztán amikor rátaláltam a békebeli kifli receptjére, úgy gondoltam, alapnak tökéletes lesz, hiszen kívül ropogós, belül puha, hatalmas sikert aratott, nem tudok belőle eleget sütni...:-) 

De ha már nekiállok, feldobom valamivel...de mivel is lehet? Oliva bogyó...ezt elvetettem, mert sajnos elfogyott...ha van is itthon, akkor sincs, mert kb addig tart, amíg a kislányom rá nem bukkan a hűtőben...maradt hát két alternatívám, a zöldfűszerek, szerintem ezzel tuti kipróbálom majd, és a pirított hagyma...végül ezúttal az utóbbi mellett döntöttem...

Hozzávalók:

300 ml langyos tej
60 ml étolaj
25 g élesztő
1 tk cukor
20 dkg rétesliszt
40 dkg BL55 liszt
4 tk só

A pirított hagymához:


1 fej hagyma
Pici étolaj
Csipet só

Elkészítése:

A hagymát kockára vágjuk, megsózzuk, nagyon pici olajon serpenyőben szép barnára sütjük.

A kenyérsütő gépbe bepakoljuk a hozzávalókat, először a folyékonyat, majd a szilárdat, és bedagasztjuk vele a tésztát. A kenyérsütő 1. Programját használom dagasztásra, ez a fehér kenyér sütő programja, kétszer dagaszt, a második dagasztásra tettem hozzá a hagymát.

Amikor végzett a dagasztással, kikapcsoljuk a gépet, és kelesztőtálban duplájára kelesztjük a tésztát.

Lisztezett deszkára borítjuk, kézzel kicsit kilapítgatjuk, majd fánkszaggatóval kiszaggatjuk /azért használtam a fánkszaggatót, hogy egyforma méretűek legyenek a zsemlék/. Az így kapott fánkocskákat egyenként sodrófával kisodorjuk, és jó szorosan feltekerjük. 

A feltekert kis "hurkából" lazább csomót kötünk, a két kilógó végét pedig a csomón áthajtva a közepébe dugjuk.

Mindegyikkel ugyanígy járunk el. Az elkészült zsemléket 40 percig pihentetjük, majd a kiflihez hasonlóan egy lábos forró cukrozott vízbe mártjuk 6 mp-ig. 

A tetejére tetszés szerint szórhatunk utána szezámmagot, mákot. 190 fokos légkeveréses sütőben 20 percig sütjük.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése