2013. szeptember 11., szerda

Dédi belga csupacsoki tortája

A magam amatőr, de nagyon lelkes módján mindig én sütöm a tortákat az egész családnak. Így történt ez a nagymamám szülinapján is...ő mindenféle csokit nagyon szeret, ezért döntöttem úgy, hogy csokitortával lepem meg. Viszont...nem szerettem volna egy sima csokitortát, úgy gondoltam, megérdemli, hogy különlegesebbel álljak elő...:)
A kinder bueno torta receptjéből indultam ki, csak mint mindent, ezt is megvariáltam...egy kicsit...:)

Hozzávalók:

A tésztához:

4 tojás
4 evőkanál cukor
3 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaó
Fél csomag sütőpor

A krémhez:

6 db tojás sárgája
25 dkg cukor
7 dl tej
3 zacskó vaniliás pudingpor
25 dkg margarin
10 dkg belga tejcsoki
10 dkg fehér csoki
Háztartási keksz
Rum aroma
Tej a mártogatáshoz

A tetejére:

1 tábla tortabevonó étcsokoládé
Dekorgyöngyök

Elkészítése:

4 tojásból kakaós piskótát sütünk 24 cm-s kapcsos tortaformában. Megvárjuk, amíg kihűl, közben elkészítjük a krémet.

A tojás sárgájából, tejből, cukorból és a vaniliás pudingból krémet főzünk. Elfelezzük, az egyikbe a megolvasztott belga csokit, a másikba a megolvasztott fehér csokit keverjük.(érdemes jobb minőségű fehér csokit vásárolni, mert találkoztam már olyan olcsóbb félével, ami nem olvadt meg, hanem gombócnak állt össze "olvadt" állapotában).

Elfelezzük a margarint is, és a már kihűlt krémekhez adva habosra keverjük. A piskótát ketté vágjuk, az aljára kenjük a belga csokis krémet. A két krém közé egyfajta választónak rum aromás tejbe forgatott háztartási kekszet teszünk. A kekszekre kerül a fehér csokis krém, végül a piskóta másik fele.

Mindkét krémből hagyjunk egy keveset a bevonáshoz és a díszítéshez. Gőz fölött megolvasztjuk a tortabevonót, rákenjük a tetejére. Ha megdermedt, tetszés szerint díszíthetjük.:-)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése