2013. szeptember 11., szerda

Reggeli harmat

Anyu hozta a receptet, hogy a facebookon találta, próbáljuk ki, mert tök jó! Kép nem volt mellette, csak a leírás...nézegettem, olvasgattam, próbáltam elképzelni, vajon milyen lehet?Miért pont ez a neve? A tésztába süllyesztett golyók szimbolizálják a harmatcseppeket?

Aztán arra jutottam, hogy nem filozofálok, inkább megsütöm, és meglátjuk milyen...!:-) És hát be kell valljam, nem bántam meg...:-) ezt nem szabad kihagyni, nagyon finom, különleges...:-) 

Hozzávalók:

A tésztához:

20 dkg vaj
15 dkg cukor
3 db tojás
30 dkg liszt
2,5 dl tejföl
2 ek tej
2 ek kakaó
1 cs sütőpor

A cseppekhez:

20 dkg túró
3 ek cukor
1 tojás sárgája
5-6 ek kókuszreszelék

A krémhez:

0,5 l tej
1 tojás
15 dkg cukor
3 ek vaniliás puding
1 cs vaniliás cukor
5 dkg vaj

Elkészítése:

Cseppek

Keverjük össze a hozzávalókat, formáljunk belőle diónyi gömböket, és fél órára tegyük egy tálcán a fagyasztóba.

Tészta

Keverjük habosra a margarint a cukorral. Közben adjuk hozzá egyenként a tojásokat. Utána keverjük bele a tejfölt, a tejet és a sütőporral elkevert lisztet. Öntsük a felét sütőpapírral bélelt tepsibe. A maradékhoz adjuk hozzá a kakaóport, és öntsük a fehér tésztára.

Süllyesszük bele a fagyasztott golyókat.

180 fokra előmelegített sütőben süssük 40-45 percig.

Krém

Keverjük össze a cukrokat a pudinggal, tojással, és egy kevés tejjel csomómentesre, majd a többit is hozzáöntve sűrűsítsük be krém állagúra. Amikor besűrűsödött, belekeverjük a vajat.Ha kihűlt, rákenjük a tésztára, a tetejére csokiforgácsot szórunk.

Szeletelve

Szeletelés előtt






1 megjegyzés: